کسب و کارهای بازرگانی
راهکار یکپارچه و جامع
کسب و کارهای بازرگانی یا تجاری گروه شغلی در جوامع هستند که از طریق خرید و فروش کالا و خدمات فعالیت و کسب سود می کنند. این نوع کسب وکارها فعالیت تولیدی ندارند و به عنوان واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده قرار دارند. کسب وکارهای بازرگانی در هر دو حوزه تجارت صنعتی(B2B) و مصرفی (B2C) حضور دارند. با توسعه جوامع و گسترش بازارهای فروش و افزایش تعداد مشتریان نیاز به حضور کسب و کارهای بازرگانی بیشتر احساس می شود. تولیدکننده به یک واسطه نیاز دارد تا محصول خود را به دست مشتری برساند و این نیاز توسط کسب و کارهای بازرگانی تامین می شود. شرکت های پخش، سهامی (هلدینگ) و هر سازمانی که نقش واسط بین تولید کننده و مشتری را داشته باشد به عنوان کسب و کار بازرگانی شناخته می شود.
در حوزه صنایع مادر نفت و گاز و فلزات و صنایع دیگر از جمله غذایی، دارویی و پوشاک کسب و کارهای بازرگانی حضور دارند و بصورت انبوه یا خرده فروشی فعالیت می کنند. این کسب و کارها همانند واحدهای تولیدی نیازمند فرایند کاری مشخصی هستند. به عنوان مثال انباری برای محصولات، روش کنترل موجودی مناسب نوع محصول، سیستم فروشی مناسب کالا یا خدمت آن کسب و کار و روش های کنترلی و اطلاع رسانی برای مدیریت بهتر کسب و کار نیاز می باشد. نرم افزارهای سازمانی در این مرحله به کمک کسب و کارها می آیند و فرایند کاری آن ها را سیستمی و نظام مند می کنند.
راهکارهای نرمافزاری در کسبوکارهای بازرگانی
انبارداری
مدیریت محصولات در انبارهای یکپارچه با تولید کننده یا مستقل
کنترل موجودی
مشاهده وضعیت موجودی و انتخاب سیاست های دوباره پر کردن
خرید
مدیریت فرایند خرید و امکان برگزاری مناقصات برای انتخاب تامین کننده

فروش
بازاریابی پیشرفته و مدیریت فرایند فروش و فاکتورهای فروش
حسابداری
مدیریت یکپارچه قیمت محصولات و انواع هزینه های سازمانی
توزیع
انتخاب روشهای حمل مناسب محصول و مدیریت محصول تا تحویل به مشتری
شرکت تکرو سیستم به عنوان مجری طرح های انفورماتیک در کشور و با سابقه بیش از 25 سال در ارائه نرمافزارهای سازمانی در حوزه کسب و کارهای بازرگانی نیز فعالیت و حضور موثری داشته است. نرمافزارهای تکرو سیستم در دو بخش سیستم یکپارچه تکرو سیستم و سیستم جامع ERP برنامهنویسی شده و از این رو امکانات گستردهتری را در اختیار مشتریان قرار میدهد.
راهکارهای بازرگانی تکرو سیستم
انبار
- با افزایش کالاهای انبار امکان مدیریت غیرسیستمی میسر نبوده و نیازمند ابزارهای نرمافزاری برای مدیریت انبارها میباشد.
- نرمافزاری که وضعیت کالاهای انبار را مدیریت نماید و با سایر بخشهای سازمان یکپارچه باشد کاربردی بوده و مورد توجه کسب و کارها خواهد بود.
- شرکت تکروسیستم ماژول انبار را در بسته نرمافزاری سیستم یکپارچه تکروسیستم ایجاد نموده که طی سالهای مختلف به تکامل رسیده و در سازمانهای مختلف از جمله سازمانهای بازرگانی در حال استفاده میباشد.
-
فروش
- مدیریت فروش از قیمت گذاری و اعمال تخفیفهای مختلف تا ایجاد پیش فاکتور و ثبت فاکتور نهایی در نرمافزارها جزو نیازهای سازمانها میباشد.
- شرکت تکروسیستم نرمافزار فروش خود را در بسته سیستم یکپارچه تکروسیستم با قابلیت مدیریت قیمتهای فروش مختلف و قوانین قیمتگذاری مختلف و فرآیند ایجاد پیش فاکتور، سفارش و فاکتور فروش را برنامهنویسی و به بازار ارائه نموده است.
- شرکتهای بازرگانی می توانند از تمام امکانات این برنامه برحسب نیاز سازمانشان استفاده نمایند.
-
پخش مویرگی
- پخش محصول در کسب و کارهای تولیدی و بازرگانی جزو موارد با اهمیت میباشد. با انتخاب روش پخش مناسب میتوان میزان فروش را افزایش داد و به رونق کسبوکار کمک نمود.
- پخش مویرگی یکی از روشهای شناخته شده در حوزه توزیع محصول میباشد که برای صنایعی که کالاهای پرمصرف تولید میکنند کاربرد دارد.
- شرکت تکروسیستم نرمافزار پخش مویرگی خود را در برنامه سیستم یکپارچه تکروسیستم برنامهنویسی و به مشتریان خود ارائه نموده است.
حسابداری
- هر سازمان تولیدی یا بازرگانی باید بخش حسابداری برای مدیریت هزینههای خود داشته باشد.
- در میان نرم افزارهای مختلف حسابداری، شرکت تکرو سیستم با نرم افزارهای مالی خود شناخته شده میباشد.
- تکروسیستم ماژول مستقل و یکپارچه حسابداری را در بسته سیستم یکپارچه تکرو آماده سازی نموده و طی سالیان متمادی در واحدهای تولیدی و بازرگانی مختلف راهاندازی نموده است.
-
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
- مدیریت ارتباط با مشتری، نیازهای مبرم بخش فروش سازمانها را تامین میکند. از جمله این نیازها میتوان به این موارد اشاره نمود: اطلاع از میزان و تنوع فروش و آگاهی از نیازهای بازار و در نتیجه برنامهریزی به تناسب آن.
- شرکت تکرو سیستم در بستهی سیستم جامع ERP خود نرم افزار مناسبی برای مدیریت ارتباط با مشتری را آمادهسازی و به مشتریان خود ارائه نموده است.
- این نرمافزار در کسب و کارهای بازرگانی که قطعا با مشتری در ارتباط خواهند بود بسیار موثر بوده و سبب افزایش بهرهوری سازمان میشود.
وبسایت و فروشگاه اینترنتی
- وبسایت شما به عنوان محل عرضه محصولات و خدمات سازمان شما بوده و با دادن امکان دسترسی افراد بیشتر به محصولات شما، و داشتن امکان فروش 24 ساعته میتواند در میزان فروش شما تاثیر مثبت داشته باشد.
- کسب و کارهای بازرگانی با توجه به ماهیت کاری خود به فضایی اینچنین برای فروش بیشتر و کسب سهم بیشتر بازار نیاز دارند.
- شرکت تکرو سیستم در بسته سیستم جامع ERP خود نرم افزار جامع وب سایت و فروشگاه اینترنتی را فراهم نموده که بصورت یکپارچه با سایر برنامههای سازمان شما امکان فروش بیشتر را فراهم میکند.
پشتیبانی آنلاین
- در روش پشتیبانی آنلاین مشتری از طریق وب سایت شما و بصورت آنلاین مشکل خود را مطرح می کند و توسط کاربر سازمان شما پاسخ داده می شود.
- کسب و کارهای بازرگانی که بطور مستقیم با مشتری در ارتباط باشند میتوانند از این نرمافزار استفاده نمایند و در زمان کوتاه پاسخگوی تعداد بالایی از مشتریان خود باشند. در نتیجه فرصتهای فروش و مشتریان وفادار بیشتری خواهند داشت.
- شرکت تکرو سیستم در بستهی سیستم جامع ERP خود نرم افزار پشتیبانی آنلاین را همراه با ماژول وب سایت ارائه نموده است.
-
سامانه پشتیبانی (تیکتینگ)
- در سامانه پشتیبانی، مشتریان شما از طریق پورتال با سازمان شما ارتباط برقرار میکنند و مشکل خود را مطرح میکنند.
- کسب و کارهای بازرگانی که کالا یا خدمتی را به عنوان محصول خود ارائه میکنند با داشتن مسیر ارتباطی مشخص با مشتریان خود میتوانند مشکلات آن ها را در زمان کوتاهتر بررسی نمایند و از این طریق رضایت مشتریان خود را افزایش دهند.
- شرکت تکروسیستم در بستهی سیستم جامع ERP خود، این نرمافزار را ارائه نموده است.
-
داشبورد مدیریتی
- هر سازمان جهت اطلاع از وضعیت فعالیتها و حرکت خود در جهت اهداف نیازمند گزارشاتی است که اطلاعات تفضیلی از وضعیت موجود ارائه نماید.
- شرکتهای بازرگانی نیز جزو سازمانهایی هستند که اطلاع از وضعیت سازمانشان به بهبود روند کاریشان کمک میکند.
- مشتریان شرکت تکرو سیستم از طریق نرم افزار داشبورد مدیریتی که جزو ماژولهای سیستم جامع ERP میباشد، میتوانند گزارشات کاربردی براساس شاخصهای کلیدی مورد نظرشان ایجاد نمایند.
-
نیازهای کسبوکارهای بازرگانی
شناسایی بازارهای هدف برای پیشبرد سازمان به سمت فروش بیشتر و رشد حداکثری
امکان برگزاری مناقصه و مزایدات برای خرید و فروش سازمانی
نیازسنجی بازار از طریق بررسی رفتار مشتریان
امکان ارزیابی عملکرد سازمان برای تصمیمگیری بهتر در سطح سازمان

قابلیتهای فروش در کسبوکارهای بازرگانی
مدیریت تیم فروش
امکان تعریف جشنواره و انواع بن تخفیف
تعریف روشهای پرداخت آنلاین
تعریف بازارهای هدف مختلف
امکان تهیه انواع گزارشات مدیریتی و عملیاتی