کسب و کارهای بازرگانی
راهکار یکپارچه و جامع
کسبوکارهای بازرگانی یا تجاری گروه شغلی در جوامع هستند که از طریق خرید و فروش کالا و خدمات فعالیت و کسب سود میکنند. این نوع کسبوکارها فعالیت تولیدی ندارند و به عنوان واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده قرار دارند. کسبوکارهای بازرگانی در هر دو حوزه تجارت صنعتی(B2B) و مصرفی (B2C) حضور دارند. با توسعه جوامع و گسترش بازارهای فروش و افزایش تعداد مشتریان نیاز به حضور کسبوکارهای بازرگانی بیشتر احساس میشود. تولیدکننده به یک واسطه نیاز دارد تا محصول خود را به دست مشتری برساند و این نیاز توسط کسبوکارهای بازرگانی تامین میشود. شرکتهای پخش، سهامی (هلدینگ) و هر سازمانی که نقش واسط بین تولید کننده و مشتری را داشته باشد به عنوان کسب و کار بازرگانی شناخته میشود.
در حوزه صنایع مادر نفت و گاز و فلزات و صنایع دیگر از جمله غذایی، دارویی و پوشاک کسبوکارهای بازرگانی حضور دارند و بصورت انبوه یا خرده فروشی فعالیت میکنند. این کسبوکارها همانند واحدهای تولیدی نیازمند فرایند کاری مشخصی هستند. به عنوان مثال انباری برای محصولات، روش کنترل موجودی مناسب نوع محصول، سیستم فروشی مناسب کالا یا خدمت آن کسبوکار و روشهای کنترلی و اطلاع رسانی برای مدیریت بهتر کسب و کار نیاز میباشد. نرم افزارهای سازمانی در این مرحله به کمک کسبوکارها میآیند و فرایند کاری آن ها را سیستمی و نظام مند میکنند.
شرکت تکرو سیستم به عنوان مجری طرحهای انفورماتیک در کشور و با سابقه بیش از 25 سال در ارائه نرمافزارهای سازمانی در حوزه کسبوکارهای بازرگانی نیز فعالیت و حضور موثری داشته است. نرمافزارهای تکروسیستم در دو بخش سیستم یکپارچه تکروسیستم و سیستم جامع ERP که با بومیسازی نرمافزار Odoo ERP در ایران توسعه داده شدهاست، برنامهنویسی شده و از این رو امکانات گستردهتری را در اختیار مشتریان قرار میدهد.
راهکارهای نرمافزاری در کسبوکارهای بازرگانی
انبارداری
مدیریت محصولات در انبارهای یکپارچه با تولید کننده یا بصورت مستقل
کنترل موجودی
مشاهده وضعیت موجودی و انتخاب سیاستهای دوباره پر کردن
خرید
مدیریت فرایند خرید و امکان برگزاری مناقصات برای انتخاب تامینکننده
فروش
بازاریابی پیشرفته و مدیریت فرایند فروش و فاکتورهای فروش
حسابداری
مدیریت یکپارچه قیمت محصولات و انواع هزینههای سازمانی
توزیع
انتخاب روشهای حمل مناسب محصول و مدیریت محصول تا تحویل به مشتری
نیازهای کسبوکارهای بازرگانی
شناسایی بازارهای هدف برای پیشبرد سازمان به سمت فروش بیشتر و رشد حداکثری
امکان برگزاری مناقصه و مزایدات برای خرید و فروش سازمانی
نیازسنجی بازار از طریق بررسی رفتار مشتریان
امکان ارزیابی عملکرد سازمان برای تصمیمگیری بهتر در سطح سازمان
قابلیتهای فروش در کسبوکارهای بازرگانی
مدیریت تیم فروش
امکان تعریف جشنواره و انواع بن تخفیف
تعریف روشهای پرداخت آنلاین
تعریف بازارهای هدف مختلف
امکان تهیه انواع گزارشات مدیریتی و عملیاتی
راهکارهای بازرگانی تکروسیستم
انبار
- با افزایش کالاهای انبار امکان مدیریت غیرسیستمی میسر نبوده و نیازمند ابزارهای نرمافزاری برای مدیریت انبارها میباشد.
- نرمافزاری که وضعیت کالاهای انبار را مدیریت نماید و با سایر بخشهای سازمان یکپارچه باشد کاربردی بوده و مورد توجه کسبوکارها خواهد بود.
- شرکت تکروسیستم ماژول انبار را در بسته نرمافزاری سیستم یکپارچه تکروسیستم ایجاد نموده که طی سالهای مختلف به تکامل رسیده و در سازمانهای مختلف از جمله سازمانهای بازرگانی در حال استفاده میباشد.
-
فروش
- مدیریت فروش از قیمتگذاری و اعمال تخفیفهای مختلف تا ایجاد پیش فاکتور و ثبت فاکتور نهایی در نرمافزارها جزو نیازهای سازمانها میباشد.
- شرکت تکروسیستم نرمافزار فروش خود را در بسته سیستم یکپارچه تکروسیستم با قابلیت مدیریت قیمتهای فروش مختلف و قوانین قیمتگذاری مختلف و فرآیند ایجاد پیش فاکتور، سفارش و فاکتور فروش را برنامهنویسی و به بازار ارائه نموده است.
- شرکتهای بازرگانی میتوانند از تمام امکانات این برنامه برحسب نیاز سازمانشان استفاده نمایند.
-
پخش مویرگی
- پخش محصول در کسبوکارهای تولیدی و بازرگانی جزو موارد با اهمیت میباشد. با انتخاب روش پخش مناسب میتوان میزان فروش را افزایش داد و به رونق کسبوکار کمک نمود.
- پخش مویرگی یکی از روشهای شناخته شده در حوزه توزیع محصول میباشد که برای صنایعی که کالاهای پرمصرف تولید میکنند کاربرد دارد.
- شرکت تکروسیستم نرمافزار پخش مویرگی خود را در برنامه سیستم یکپارچه تکروسیستم برنامهنویسی و به مشتریان خود ارائه نموده است.
حسابداری
- هر سازمان تولیدی یا بازرگانی باید یک بخش حسابداری برای مدیریت هزینههای خود داشته باشد.
- در میان نرم افزارهای مختلف حسابداری، شرکت تکرو سیستم با نرم افزارهای مالی خود شناخته شده میباشد.
- تکروسیستم ماژول مستقل و یکپارچه حسابداری را در بسته سیستم یکپارچه تکرو آمادهسازی نموده و طی سالیان متمادی در واحدهای تولیدی و بازرگانی مختلف راهاندازی نموده است.
-
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
- مدیریت ارتباط با مشتری، نیازهای مبرم بخش فروش سازمانها را تامین میکند. از جمله این نیازها میتوان به این موارد اشاره نمود: اطلاع از میزان و تنوع فروش و آگاهی از نیازهای بازار و در نتیجه برنامهریزی به تناسب آن.
- شرکت تکروسیستم در بستهی سیستم جامع ERP خود نرم افزار مناسبی برای مدیریت ارتباط با مشتری را آمادهسازی و به مشتریان خود ارائه نموده است.
- این نرمافزار در کسبوکارهای بازرگانی که قطعا با مشتری در ارتباط خواهند بود بسیار موثر بوده و سبب افزایش بهرهوری سازمان میشود.
وبسایت و فروشگاه اینترنتی
- وبسایت شما به عنوان محل عرضه محصولات و خدمات سازمان شما بوده و با دادن امکان دسترسی افراد بیشتر به محصولات شما، و داشتن امکان فروش 24 ساعته میتواند در میزان فروش شما تاثیر مثبت داشته باشد.
- کسبوکارهای بازرگانی با توجه به ماهیت کاری خود به فضایی اینچنین برای فروش بیشتر و کسب سهم بیشتر بازار نیاز دارند.
- شرکت تکروسیستم در بسته سیستم جامع ERP خود نرم افزار جامع وب سایت و فروشگاه اینترنتی را فراهم نموده که بصورت یکپارچه با سایر برنامههای سازمان شما امکان فروش بیشتر را فراهم میکند.
پشتیبانی آنلاین
- در روش پشتیبانی آنلاین مشتری از طریق وبسایت شما و بصورت آنلاین مشکل خود را مطرح میکند و توسط کاربر سازمان شما پاسخ داده میشود.
- کسبوکارهای بازرگانی که بطور مستقیم با مشتری در ارتباط باشند میتوانند از این نرمافزار استفاده نمایند و در زمان کوتاه پاسخگوی تعداد بالایی از مشتریان خود باشند. در نتیجه فرصتهای فروش و مشتریان وفادار بیشتری خواهند داشت.
- شرکت تکروسیستم در بستهی سیستم جامع ERP خود نرم افزار پشتیبانی آنلاین را همراه با ماژول وب سایت ارائه نموده است.
-
سامانه پشتیبانی (تیکتینگ)
- در سامانه پشتیبانی، مشتریان شما از طریق پورتال با سازمان شما ارتباط برقرار میکنند و مشکل خود را مطرح میکنند.
- کسبوکارهای بازرگانی که کالا یا خدمتی را به عنوان محصول خود ارائه میکنند با داشتن مسیر ارتباطی مشخص با مشتریان خود میتوانند مشکلات آن ها را در زمان کوتاهتر بررسی نمایند و از این طریق رضایت مشتریان خود را افزایش دهند.
- شرکت تکروسیستم در بستهی سیستم جامع ERP خود، این نرمافزار را ارائه نموده است.
-
داشبورد مدیریتی
- هر سازمان جهت اطلاع از وضعیت فعالیتها و حرکت خود در جهت اهداف نیازمند گزارشاتی است که اطلاعات تفضیلی از وضعیت موجود ارائه نماید.
- شرکتهای بازرگانی نیز جزو سازمانهایی هستند که اطلاع از وضعیت سازمانشان به بهبود روند کاریشان کمک میکند.
- مشتریان شرکت تکرو سیستم از طریق نرمافزار داشبورد مدیریتی که جزو ماژولهای سیستم جامع ERP میباشد، میتوانند گزارشات کاربردی براساس شاخصهای کلیدی مورد نظرشان ایجاد نمایند.
-
مشاوره خرید نرمافزار
جهت آشنایی بیشتر با محصولات نرمافزاری مرتبط با کسب و کارتان، با همکاران ما در ارتباط باشید.