چگونه می‌توانید میزان فروش خود از طریق وب‌سایت را افزایش دهید؟

یک مغازه‌دار در سطح بازار را درنظر بگیرید. روزانه برای فروش محصولات خود با هر مشتری که به مغازه مراجعه می‌کند صحبت می‌کند و سعی می‌کند محصولات خود را به مشتریان معرفی نماید و از طریق فروش سودی کسب نماید. اکنون یک صاحب کسب‌وکار آنلاین را درنظر بگیرید که سعی دارد محصولات خود را از طریق یک فروشگاه اینترنتی به فروش برساند. کاملا روشن است که صاحب وب‌سایت از طریق روش‌های با تنوع بیشتر می‌تواند محصولات خود را به مخاطبان خیلی بیشتر از یک فروشنده‌ی فیزیکی معرفی نماید. شما از طریق وب‌سایت می‌توانید بدون محدودیت زمان و هزینه‌های مربوط به فروشگاه فیزیکی محصولات خود را به‌فروش برسانید. تمام مراحل فروش از مراجعه فروشنده تا پرداخت و ارسال محصول می‌تواند بصورت خودکار انجام شود. شما تنها به یک وب‌سایت و فروشگاه انلاین قوی نیاز دارید تا میزان فروش و سود خود را بطور چشمگیری افزایش دهید.

اگر از منظر یک خریدار به موضوع توجه کنیم موضوع کمی تغییر خواهدکرد. شما به عنوان مراجعه‌کننده به فروشگاه نیاز دارید تا کسی پاسخگوی سوالات شما قبل از خرید باشد. در رابطه با فروشگاه‌های آنلاین نیز همین مساله برقرار است و صاحبان کسب‌وکار آنلاین باید بتوانند پاسخگوی سوالات مراجعه‌کنندگان باشند. فروشگاه‌های آنلاین از طریق سرویس‌های گفتگوی آنلاین (Live Chat) می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایند. 



گفتگوی آنلاین که با عنوان پشتیبان آنلاین نیز شناخته می‌شود به عنوان جایگزین یک فروشنده‌ی حضوری در کسب‌وکار شما نقش ایفا می‌کند. شما از طریق فعال‌سازی گفتگوی آنلاین در وب‌سایت خود می‌توانید به سوالات مراجعه‌کنندگان خود پاسخ دهید و در نهایت آن‌ها را به سمت فروش هدایت نمایید. از این‌رو و باتوجه به ارتباط سرویس گفتگوی آنلاین با واحد فروش، اهمیت فعالسازی گفتگوی آنلاین برای هر فروشگاه اینترنتی بسیار بیشتر می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله مزایای اصلی که داشتن یک سرویس گفتگوی آنلاین برای کسب‌وکار شما به همراه دارد را بررسی می‌کنیم.

  • پاسخگویی به سوالات مشتری بدون محدودیت زمان

شما از طریق گفتگوی آنلاین وب‌سایت خود می‌توانید در تمام ساعات شبانه‌روز حتی زمانی‌که بازارها و مراکز خرید تعطیل هستند، با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایید و آن‌ها را به سمت خرید از محصولاتتان هدایت نمایید.

  • کاهش زمان انتظار مشتری

اگر در مغازه خود دو فروشنده داشته‌باشید و در یک بازه‌ی زمانی تعداد مشتریان شما افزایش یابد پاسخگویی به آن‌ها غیرممکن شده و مشتریان باید منتظر بمانند تا زمان فروشنده آزاد شود و با آن‌ها مکالمه نمایند. در گفتگوی آنلاین وب‌سایت هر پشتیبان می‌تواند همزمان با تعداد بیشتری مخاطب بصورت آنلاین گفتگو نماید و زمان انتظار مخاطب را بطور چشمگیری کاهش دهد.



  • افزایش رضایت مشتری

امروزه مشتری به عنوان اولویت اصلی و مهم در هر کسب‌وکار می‌باشد و بقا و رشد کسب‌وکار در ارتباط کامل با  رضایت مشتری می‌باشد. اگر مشتری از خرید خود و ارتباط با کسب‌وکار شما راضی باشد قطعا در دفعات بعدی خرید به‌سراغ شما برخواهدگشت. در فروشگاه اینترنتی عوامل مختلف سبب ایجاد وفاداری در مشتری می‌شود و ازجمله موارد موثر در ایجاد رضایت‌مندی در مشتری پاسخگویی شفاف به سوالات آن مشتری می‌باشد. از این‌رو شما با داشتن یک پشتیبانی آنلاین قوی بطور چشمگیری سبب افزایش رضایت مشتری و فروش خود خواهید شد.    

  • ایجاد سرنخ فروش برای دپارتمان بازاریابی

هر نوع اطلاعات تماس که از مخاطبان خود در گفتگوی آنلاین دریافت می‌کنید می‌تواند به عنوان یک سرنخ فروش برای همکاران دپارتمان فروش شما باشد. از سوی دیگر اگر سرویس گفتگوی آنلاین شما با سایر نرم‌افزارهای سازمانی‌تان یکپارچه باشد بطور مستقیم می‌توانید داده‌های ایجاد شده در گفتگوی آنلاین را در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود ثبت و پیگیری نمایید. 


  • ایجاد بیش فروشی برای محصولات

اگر شما بتوانید محصولات با تنوع بالا را به مخاطب خود طوری ارائه نمایید که منجر به فروش آن محصولات شود شما از تکنیک بیش‌فروشی در حوزه‌ی فروش اسفاده نموده‌اید. پشتیبان‌های آنلاین شما در گفتگوهای خود با مراجعه‌کنندگان به وب‌سایت می‌توانند از این تکنیک استفاده نموده و با راهنمایی صحیح مشتری به سمت یک خرید مناسب میزان فروش سازمان را هم افزایش دهند.

استفاده از سرویس‌های گفتگوی آنلاین امکان انتقال احساسات انسانی برای ارتباط را از بین می‌برد و نمی‌توان از احساسات طرفین گفتگو از جمله خستگی، عصبانی و کلافگی باخبر شد و در برخی زمان‌ها این احساس به مخاطب انتقال می‌یابد که با یک روبات در حال مکالمه است اما شما می‌توانید با انتخاب یک پشتیبان مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود که مهارت گفتگو با کاربران فضای مجازی را دارد، این مساله را حل نموده و از مزایای فراوانی که این سرویس می‌تواند برای کسب‌وکار شما  خلق کند استفاده نمایید.

نرم‌افزار گفتگوی آنلاین شرکت تکروسیستم به عنوان یکی از ماژول‌های مجموعه نرم‌افزارهای Odoo ERP که بصورت یکپارچه با ماژول‌های وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی فعالیت می‌کند قابلیت‌های لازم برای پاسخگویی به نیازهای هر کسب‌و کار را دارد و با توجه به وجود یکپارچگی در نرم‌افزارهای ERP شما به آسانی از طریق گفتگوی آنلاین امکان ایجاد فرصت فروش در ماژول CRM را خواهید داشت که این قابلیت به میزانی قابل توجهی به افزایش  فروش شما کمک می‌کند. جهت آشنایی با قابلیت‌های بسیار مفید ماژول گفتگوی آنلاین اطلاعات این محصول را از اینجا مطالعه نمایید.

مزایا و معایب خرید و فروش آنلاین چیست؟