تاثیر تولید محتوای اینترنتی در کسب و کارهای امروزی چقدر است؟

محصولات هر کسب‌وکار نیاز دارند در بازار هدف معرفی و شناخته شوند تا به فروش برسند. شما اگر تولید کننده‌ی میز و صندلی هستید و یا ارائه‌کننده‌ی خدماتی همچون محصولات نرم‌افزاری مخاطبان شما باید از طریق روش‌هایی مانند تبلیغات رسانه‌ای یا با استفاده از روش‌های شفاهی مثل تبلیغات فرد به فرد با محصولات شما آشنا شوند. تبلیغات رسانه‌ای ازجمله روش‌های رایج برای معرفی در کسب‌وکارهای مختلف می‌باشد. شما می‌توانید از طریق ارائه تبلیغات در تلوزیون یا در مکان‌های تبلیغاتی در سطح شهر محصولات خود را به مخاطبانتان معرفی نمایید 
در سال‌های اخیر و با تغییر سبک زندگی مردم و همگانی شدن استفاده از اینترنت و گوشی‌های تلفن همراه هوشمند روش‌های تبلیغات و معرفی محصولات نیز تغییر کرده و صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از روش‌های جدید برای معرفی محصولات خود استفاده نمایند. استفاده از امکانات بستر وب برای معرفی محصولات شما تاثیر بیشتری از معرفی یک محصول در سایر رسانه‌ها داشته باشد. 
داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای به میزان زیادی به معرفی کسب‌وکار شما کمک می‌کند. کسانی که به دنبال محصولات مشابه با تولیدات شما هستند از طریق یک جستجوی ساده می‌توانند وب‌سایت شما را پیدا کنند و با محصولات شما، اطلاعات تماس با شما، فروشگاه‌های شما در سطح شهر آشنا شوند و یا حتی بصورت آنلاین از شما خرید نمایند. 

ظهور اینترنت و کاربرد آن در زندگی روزمره به نحوه اجرای تبلیغات نیز تاثیرگذاشته و نحوه تبلیغات را تغییر داده است. کسب‌وکارها از تبلیغات در شبکه های اینترنتی برای معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند. استفاده از امکانات فضای مجازی برای تبلیغات تاثیر زیادی در معرفی محصولات شما خواهند داشت. از طریق تبلیغ در رسانه‌ها شما می‌توانید محصولات خود را به افراد بیشتر و بدون محدودیت زمان معرفی نمایید. تصور کنید از طریق فروشگاه فیزیکی محصولات خود را به مشتری معرفی و فروش انجام می‌دهید شما در یک بازه‌ی زمانی محدود و زمانی که فروشگاه شما باز است می‌توانید محصولات خود را به مراجعه‌کنندگان عرضه نمایید و افراد محدود می‌توانند این محصولات را ببینند و خرید نمایند اما اگر از طریق فضای مجازی محصولات خود را به مخاطبان خود معرفی نمایید می‌توانید بدون محدودیت زمان و برای افراد بیشتر محصولات خود را معرفی نماییدو میزان فروش خود را افزایش دهید.


امروزه هرکدام از ما یک گوشی هوشمند داریم که مدت زمان زیادی را در طول روز با این وسیله مشغول هستیم. از طریق ارتباط با اینترنت و ورود به سایت‌ها و صفحات مجازی مختلف با کسب‌وکارهای مختلف آشنا می‌شویم و درصورت جذب شدن به محصولات آن‌ها خرید می‌نماییم.


تولید محتوا برای محصول در چند مرحله اجرا می‌شود؟

شما به عنوان صاحب کسب‌وکار علاوه بر تمرکز در رشد تولید خود باید به امور ارتباط با مشتری نیز توجه نمایید. در اصطلاح باید مشتریان خود را از جنبه‌های روانشناسی نیز مورد توجه قرار دهید. شناسایی نیاز مشتری، توجه به علایق آن‌ها و پاسخگویی به درخواست‌هایشان می‌تواند منجر به رشد کسب‌وکار شما بشود. طبق تحقیقات انجام‌شده در حوزه مدیریت مشتری، تولید محتوا برای جذب مشتری دارای سه مرحله‌ی مشترک در تمام کسب‌وکارها می‌باشد که در ادامه این مقاله بررسی می‌کنیم

  • تولید محتوای در مرحله‌ی آگاهی

ابتدا شما باید کسب‌وکار خود و محصولاتتان را در جامعه معرفی نمایید تا مردم با محصولات شما، برند و ویژگی‌های شاخص آن آشنا شوند و بتوانند با آگاهی از شما خرید نمایند و در اصطلاح مشتری مجموعه‌ی شما شوند.
در روش‌های تبلیغات جدید و در فضای مجازی شما می‌توانید در مرحله‌ی آگاهی با انتشار وبلاگ‌های معرفی محصول و بهبود سئو سایت خود مخاطبان را محصولات خود آشنا نمایید. 

همواره در کسب‌وکار خود  این نکته را درنظر داشته باشید برای‌اینکه فروش موفقی داشته باشید، باید به مخاطبان خود ثابت کنید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید. افراد فقط وقتی بدانند که شما واقعاً به آن‌ها اهمیت می‌دهید؛ به تخفیف‌ها و پیشنهادات شما گوش می‌دهند.


با توجه به این  نکته مرحله‌ی دوم تولید محتوا با عنوان زیر را بررسی می‌نماییم

  • تولید محتوا برای جلب اعتماد 

مراجعه‌کننده‌ای را تصور نمایید که بارها به مغازه‌ی شما آمده‌اند ولی خرید انجام نداده‌است. در فضای مجازی نیز اختلاف زیاد بین آمار بازدید‌ها و خریدها همین مورد را ثابت می‌کند که  هر مراجعه‌کننده قطعا خریدار نیست. در این مرحله است که شما باید با تولید محتوای مناسب مخاطب را به سمت سازمان و محصولات خود جذب نمایید و با جلب اعتماد آن‌ها را تبدیل به مشتری خود نمایید. کسب‌وکارهای قدیمی و فروشندگان با سابقه این موضوع را کاملا درک کرده‌اند که برقراری ارتباط مناسب با مخاطب و پاسخگویی به سوالات آن‌ها نسبت به حالتی که ارتباط مناسبی بین فروشنده و مراجعه‌کننده برقرار نیست سبب جلب اعتماد بیشتر و احتمال بالاتر برای فروش خواهد بود. در این مرحله ارائه کاتالوگ‌های معرفی محصول، لحاظ کردن تخفیف در خریدها و تامین نیازهای مخاطب می‌تواند  منجر به جلب اعتماد و فروش بالاتر شود.

در این مرحله در حوزه کسب‌وکارهای مجازی به‌خوبی می‌توان فعالیت نمود و در افزایش فروش موثر بود. کاربرد روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی ازجمله انتشار مطلب در تالارهای گفتگو و برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند منجر به جلب اعتماد و افزایش فروش گردد.


 اگر دو مرحله‌ی قبلی را با موفقیت اجرا نموده‌ و ارتباط موثری با مخاطبان برقرار کرده‌باشد می‌توانید از مزایای مرحله‌ی سوم تولید محتوا استفاده نمایید.

  • تولید محتوا در مرحله‌ی تصمیم‌گیری

تصور کنید مشتری نسبت به محصول خاصی تمایل نشان داده و حتی به مرحله‌ی پیش پرداخت در خرید نیز رسیده‌باشد. شما به عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید از طریق روش‌های مختلف ازجمله دادن نمونه‌ی تستی از محصولاتتان به مشتری فرایند جذب مشتری را بطور کامل اجرا نمایید و بطور کامل به رشد فروش خود کمک نمایید.


 شرکت تکروسیستم با ارائه نرم‌افزار تحت وب ERP خود که ماژول وب‌سایت یکی از ماژول‌های آن می‌باشد شما را در راستای مدیریت فروش و برقراری ارتباط موثر با مشتریانتان همراهی می‌کند. با خرید ماژول وب‌سایت و فروشگاه الکترونیکی از شرکت تکروسیستم شما می‌توانید سه مرحله‌ی تولید محتوا را به طور موثری مدیریت نمایید و از طریق این ماژول و سایر ماژول‌هایی که با وب‌سایت شما یکپارچه است از جمله نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری فرایند فروش خود را مدیریت نمایید.

معرفی یک راهکار جهت استقرار موفق ERP در سازمان‌