آشنایی با جدیدترین امکانات نسخه 17 نرم‌افزار Odoo ERP

نرم‌افزار  Odoo ERP به عنوان نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی متن‌باز(Open ERP) در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی بین سازمان‌ها کسب نموده‌است. این نرم‌افزار ساختار ماژولار دارد که برای بخش‌های مختلف سازمان نرم‌افزارهای اختصاصی ارائه نموده‌است. آخرین نسخه‌ی این نرم‌افزار در دسامبر 2023 به بازار عرضه شد که تغییرات چشمگیری نسبت به نسخه‌های قبلی داشته‌است. در ادامه‌ی این مقاله با قابلیت‌های جدید ایجاد شده در آخرین نسخه‌ی این نرم‌افزار آشنا می‌شویم.

رابط کاربری
اودوو در نسخه‌های گذشته نمای صفحه‌ی اول را تغییر نداده بود و با ظاهری مشابه فعالیت می‌نمود، اما در نسخه 17 رابط کاربری را بطور کلی تغییر داد و آیکون‌ها و نمایش گرافیکی صفحه‌ی اصلی و مسیر دسترسی‌ها را تغییر داد. این اولین و واضح‌ترین تغییر ایجادشده در نسخه‌ی جدید بود. بعد از ورود به برنامه با یک صفحه‌ی کاملا کاربرپسند و متفاوت رو‌به‌رو خواهیدشد. در نسخه 17 اودو و برخلاف نسخه‌های قبل، به آسانی می‌توانید مکان ماژول‌ها را در صفحه جابجا نمایید و به سلیقه‌ی خود چیدمان صفحه‌ی نرم‌افزارتان را سفارشی‌سازی نمایید.


تغییرات منو‌ها
بازخوردهای کاربران به تیم اودوو سبب ایجاد بهبود در منوهای عمومی و مشترک در تمام ماژول‌ها گردید. ازجمله قابلیت‌های مشترک در تمام ماژول‌ها سه قسمت علاقمندی‌ها، گروهبندی و فیلترها در ورژن‌های قبلی بود، در نسخه‌ی جدید اودوو این سه قابلیت را در قسمت جستجو ادغام نمود و سه فرایند قبل را یکپارچه نمود.در نسخه‌17 شما می‌توانید با کلیک روی کادر جستجو هر قابلیت که مدنظرتان است را فعال نمایید.


بخش تنظیمات (چرخدنده) که شامل قسمت‌های کپی، ایمپورت و اکسپورت بود با قسمت چاپ تلفیق شده و تحت یک نماد چرخدنده (Gear) نمایش داده می‌شود که ازجمله مواردی است که به افزایش سرعت‌عمل کاربر کمک می‌کند. 

سربرگ‌ها
برای تمام ماژول‌ها و در تمام نماها سربرگ به بالای صفحه ضمیمه شده و با افزایش داده‌های ماژول نیز این دسته‌بندی قابل مشاهده است. 



جستجو
برخلاف نسخه‌های قبلی برای تسریع انتخاب رکوردها می‌توانید از کلیدهای ترکیبی استفاده نمایید و با نگه داشتن shift می‌توانید بصورت پیوسته یا گسسته رکوردها را انتخاب نمایید.


بحث‌وگفتگو
این ماژول که به عنوان نرم‌افزار پایه و سوشال داخلی در تمام بسته‌ها نصب می‌شود به کاربران کمک زیادی در انتقال پیام‌ها می‌کند. در نسخه‌های قبل امکان جستجو‌ی پیام‌ها وجود نداشت و در نسخه 17 قابلیت جستجو بصورت کامل در ماژول جستجو فعال شده و می‌تواند بصورت نامحدود  عناوین موردنظر خود را جستجو نمایید.




برنامه‌ریزی
در Odoo17 قابلیت‌های برنامه‌ریزی یکپارچه‌تر شده و ماژول To-do (انجام دادنی‌ها) به عنوان جایگزین ماژول یاداشت‌ها برای برنامه‌ریزی ارائه‌شده و این ماژول ارتباط مستقیم با ماژول پروژه‌ها دارد و هر انجام‌دادنی جدید به عنوان یک وظیفه خصوصی در ماژول پروژه ایجاد می‌شود که قابل استفاده است که امکان زمانبندی فعالیت برای هر انجام دادنی وجود دارد.

مدیریت دانش
قابلیت جدید و بسیار کاربردی نسخه 17 نرم‌افزار ماژول دانش می‌باشد. از طریق این ماژول شما به آسانی می‌توانید یک دایرکتوری از اطلاعات جدید در مورد ماژول‌های مورد استفاده ایجاد نمایید تا کاربران آتی در مراجعه به سیستم بتوانند از اطلاعات تجمیع شده در این قسمت استفاده نمایند.  

شرکت تکروسیستم در نرم‌افزارهای تحت وب خود تحت عنوان سیستم جامع ERP از نرم‌افزار Odoo ERP استفاده می‌نماید و به زودی نسخه‌ی 17 این نرم‌افزار را بصورت کاملا بومی‌سازی‌شده و منطبق بر تقویم شمسی وارد سبد محصولات خود نماید که علاوه بر تغییرات عمومی که در این مقاله برسی شد بسیاری قابلیت‌های تخصصی‌تر نیز به ماژول‌ها اضافه شده‌است.

چرا و چه زمانی به سراغ باشگاه مشتریان برویم؟