برنامه‌های وفاداری در نسخه‌ی جدید Odoo ERP چه تغییری کرده‌اند؟

هر سازمان برای حفظ بقای خود در بازار رقابتی امروزی و طی کردن مسیر رشد باید از استراتژی‌های علمی و جدید در کسب‌وکار خود بهره ببرد. هدف اصلی و نهایی هر کسب‌وکار کسب سود از طریق فروش محصولات تولیدی خود می‌باشد؛ از این رو در حوزه‌ی فروش باید از استراتژی‌های جدید استفاده نمود و با استفاده از تکنیک‌های جدید فروش را به سمت رشد هدایت نمود. برنامه‌های وفاداری ازجمله تکنیک‌های موثر در حوزه‌ی فروش می‌باشند و در سال‌های اخیر محبوبیت بالاتری بین مدیران فروش سازمان‌ها کسب نموده‌است.

  بیشتر بدانید: برنامه وفاداری چیست؟

 
ازجمله روش‌های رایج برنامه‌های وفاداری، اعطای کدتخفیف بر روی محصولات، ارسال رایگان محصول، آفر کالایی می‌باشد که کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی با یک سیاست اجرایی مناسب می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. در کنار این روش‌ها و به اقتضای بازار‌های فروش می‌بایست روش‌های مدیریت و جذب مشتری نیز به‌روزرسانی شوند. از جمله روش‌های نوین در حوزه‌ی وفاداری برنامه‌های مشارکتی بین سازمان‌های مختلف است. شاید برایتان پیش آمده باشد که یک محصولی را از فروشگاه خرید نموده‌باشد و فروشنده بن خرید محصول دیگری را به شما پیشنهاد دهد، این همان روش اجرای برنامه‌ی وفاداری مشارکتی است. به عنوان مثال به رستوران و صرف غذا مراجعه می‌کنید و در زمان تسویه حساب صندوقدار به شما بن استخر می‌دهد. این یک سیاست فروش است که بصورت مشارکتی بین رستوران و استخر اجرا شده‌است.

اجرای تمام برنامه‌های وفاداری نیازمند بکارگیری قابلیت‌های نرم‌افزاری در سازمان‌ها می‌باشد. نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری عموما شامل بخش‌های مربوط به برنامه‌های وفاداری می‌باشد که تعدادی از برنامه‌های ذکرشده در این مقاله را شامل می‌شوند. نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری در مجموعه‌ی نرم‌افزاری تحت وب سیستم جامع ERP تکروسیستم دارای بخش مدیریت برنامه‌های وفاداری می‌باشد. در ادامه‌ی این مقاله قابلیت‌های نسخه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

برنامه‌های تشویقی
از طریق این قابلیت شما می‌توانید بر روی محصولات یا حتی مشتریان خود قیدهای مختلف تعریف نمایید و در صورت شامل شدن قیدهای تعریف شده برنامه‌ی تشویقی برای مشتری اجرا می‌شود. شما در این طرح می‌توانید از محصول رایگان یا در اصطلاح آفر کالایی برای فروش خود استفاده نمایید و یا ارسال رایگان تخصیص دهید.


کوپن‌ها
شما می‌توانید برای مشتریان خود بن تخفیف یا حتی کوپن در زمان خرید تخصیص دهید و در فروش مستقیم یا فروش آنلاین از این قابلیت استفاده نمایید. کوپن‌ها یا بن‌های تخفیف را برای محصولات موردنظر و با تعریف مدت اعتبار در برنامه‌ی مدیریت ارتباط با مشتری آن را فعال نمایید و در فروش‌های مستقیم و آنلاین از آن‌ها استفاده نمایید.


باشگاه مشتریان
طرح وفاداری محبوب و جذاب این روز‌ها استفاده از طرح باشگاه مشتریان در فروش می‌باشد. از طریق اجرای باشگاه مشتریان شما می‌توانید طرح‌های مشارکتی بین چند سازمان را در حوزه‌ی فروش خود استفاده نمایید و برای افزایش فروش از همکاری با سازمان‌هایی که کسب‌وکار مشابه شما دارند استفاده نمایید. 


این قابلیت محبوب بین کسب‌وکارهای مختلف در نسخه‌های قبلی نرم‌افزار ERP تکروسیستم فعال نبود و در نسخه‌ی جدید امکان استفاده از این طرح نیز برای مشتریان فراهم شده‌است. باشگاه مشتریان برای کسب‌وکارهای خدماتی کاربرد مناسبی دارد و درخواست اصلی این سازمان‌ها امروزه بر استفاده از نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان است. 

طبق مطالب بیان شده می‌توان نتیجه گرفت نسخه‌ی جدید نرم‌افزار ERP تکروسیستم بطور کامل نیازهای برنامه‌های وفاداری را پوشش می‌دهد و تجربه‌ی به‌کارگیری این تکنیک‌ها توسط مشتریانمان این مطلب را ثابت نموده است که قابلیت‌ها پاسخگوی نیاز سازمان‌ها است.

هوش تجاری سلف سرویس چیست؟