آموزش روش صحیح ذخیره کردن تصاویر وب‌سایت

داشتن یک وب‌سایت قوی و فعال نیاز اصلی کسب‌وکارهای امروزی است. طراحی یک وب‌سایت کاربردی نیازمند رعایت یک سری اصول پایه‌ای می‌باشد. ازجمله مواردی که در طراحی وب‌سایت قابل توجه می‌باشد، استفاده از تصاویر باکیفیت و اندازه مناسب فضای مجازی می‌باشد، چراکه بخش قابل توجهی از وب‌سایت را تصاویر مرتبط با کسب‌وکار شما تشکیل می‌دهند و به عبارت بهتر ابزار جلب توجه مخاطب در این فضا، تصاویر استفاده‌شده در وب‌سایت می‌باشد.

رعایت اصول طراحی وب‌سایت و بارگذاری تصاویر باکیفیت عموما نیازمند داشتن دانش و تخصص در این حوزه‌ی تخصصی می‌باشد، اما نرم‌افزار وب‌سایت تکروسیستم تفاوت عمده با سایر نرم‌افزارهای طراحی وب‌سایت دارد ازجمله این موارد طراحی از طریق ابزارهای آماده و با کمترین نیاز به کدنویسی می‌باشد. آموزش کامل استفاده از این ابزارها و فرایند طراحی یک وب‌سایت بطور کامل در قسمت آموزش الکترونیک سایت تکروسیستم بطور کامل آموزش داده‌شده است. در این مقاله ویژگی‌های تصاویری که باید در وب‌سایت بارگذاری نمایید و نحوه‌ی آماده‌سازی یک تصویر را‌ بطور کامل توضیح می‌دهیم.

تصاویر وب‌سایت باید چه ویژگی‌هایی داشته‌باشند؟

توجه نمایید که هر تصویری در وب‌سایت قابل بارگذاری نمی‌باشد و بایست تصاویری با کیفیت مناسب و حجم پایین را بارگذاری نمایید. زمانی‌که تصویر با حجم بالا را در وب‌سایت خود بارگذاری می‌کنید مدت زمان باز شدن و در اصطلاح Load شدن تصاویر وب‌سایت طولانی خواهدشد و این موارد تاثیر منفی در سئو وب‌سایت شما خواهدداشت. استفاده از روش صحیح ذخیره‌ی تصاویر در وب‌سایت راه‌حل مشکلات شما می‌باشد. شما باید تصاویر خود را با فرمت Save for Web ذخیره نمایید تا این ویژگی‌ها را تامین نمایید.

فرایند ذخیره تصاویر به صورت Save for Web

ابزارهای متفاوتی برای اجرای این حالت ذخیره تصویر وجود دارند، ازجمله ابزارهای رایج نرم‌افزار فوتوشاپ می‌باشد و در این نرم‌افزار تصویر خود را باز نموده و بعد از انجام تمام تغییرات موردِنظر ازجمله تغییر رنگ و سایز باید تصویر خود را با فرمت مشخصی ذخیره نمایید. در این مرحله از منو File گزینه Export و سپس Save for Web را انتخاب نمایید و یا کلیدهای ترکیبی Alt+Shift+Ctrl+S را فشار دهید و تغییرات را بصورت زیر اعمال نمایید.

مسیر ذخیره

1- فرمت تصویر را از قسمت به JPEG به تغییر دهید تا کیفیت و حجم عکس مناسب وب‌سایت شما باشد. 

فرمت ذخیره تصویر

2- سپس کیفیت عکس را طبق تصویر زیر به بازه‌ای بین 80 الی 100 برسانید و درنهایت گزینه‌ی Save را انتخاب نمایید تا تصویر شما در محل انتخابی در سیستم کامپیوترتان ذخیره شود.


تصویر ذخیره‌شده در این مرحله آماده‌ی بارگذاری در وب‌سایت می‌باشد و می‌توانید در طراحی وب‌سایت و بلوک‌هایی که از ساختار image پشتیبانی می‌کنند از تصاویر ایجادشده با این روش استفاده نمایید. 

نحوه ارسال تیکت به پشتیبانی تکروسیستم