هر سازمان که محصولی را تولید میکند و این محصول میتواند یک کالای فیزیکی مانند یک خودرو یا یک محصول خدماتی مانند یک نرمافزار اداری باشد دارای یک جامعه هدف به عنوان مشتری آن محصول میباشد. در سالهای اخیر مشتری به عنوان رکن اصلی سازمان شناختهشده و برای توسعه کسبوکار توجه اصلی سازمان را به خود معطوف نمودهاست. سازمانها علاوه بر جذب مشتری و افزایش فروش باید به حفظ مشتری نیز توجه نمایند. ارائه خدمات پشتیبانی و داشتن پاسخگویی مناسب به درخواستهای مشتری در حفظ وفاداری مشتری موثر میباشد و جزو الزامات هر کسبوکار میباشد. روشهای مختلف جهت مدیریت ارتباطات بین سازمان و مشتری قابل استفاده هستند، مشتریان شما میتوانند از طریق جلسات حضوری و یا روشهای غیرحضوری از جمله تماس تلفنی با سازمان شما ارتباط برقرار نمایند و درخواستهای خود را مطرح نمایند. با توسعه فناوریها روشهای ارتباطی نیز متحول شده و روشهای ارتباطی جدید که در زمان کوتاه و با فرایندی بهتر نیازهای مشتری را رفع مینمایند جایگزین روشهای قدیمی شدهاند. از جمله روشهای نوین برای ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان استفاده از یک سامانه پشتیبانی یکپارچه است که بهنامهای تیکت و میز خدمت (Helpdesk ) شناختهمیباشد.
تیکت یک نوع درخواست کتبی و رسمی میباشد، که مشتریان در هنگام بروز مشکل در رابطه با محصول درخواست خود را در قالب ارسال تیکت برای واحد پشتیبانی سازمان شما ارسال نموده و تا حل شدن مساله تیکت را پیگیری مینمایند. بسیاری از شرکت های خدماتی تیکت را به عنوان اولین و بهترین روش پشتیبانی خود انتخاب کردهاند. در سیستم تیکتینگ، شما درخواست های خود را به صورت الکترونیکی ثبت می کنید و کارشناسان سازمان در سریعترین زمان مساله را برررسی و با شما ارتباط برقرار میکنند تا مساله را بررسی و حل نمایند.
شرکت تکروسیستم با سابقه بیش از 30 سال در حوزه ارائه نرمافزارهای سازمانی و تعداد بالای مشتریان دارای یک تیم پشتیبانی مجرب نیز میباشد که بصورت پیوسته پاسخگوی مشتریان میباشند. در راستای مدیریت بهینه ارتباط با مشتری و ارائه خدمات باکیفیتتر به مشتریان تیم پشتیبانی ما استفاده از سامانه پشتیبانی (تیکتینگ) را آغاز نموده و برای ارتباط با مشتریان از این روش استفاده مینماید. در ادامهی این مقاله فرایند ارسال تیکت در سامانه پشتیبانی تکروسیستم را بررسی میکنیم.
نحوه ارسال تیکت در سامانه پشتیبانی تکروسیستم
از صفحهی اصلی وبسایت تکروسیستم و قسمت حساب من با وارد کردن نام کاربری و پسورد که از طرف شرکت تکروسیستم در اختیار شما قرار دادهمیشود وارد حساب کاربری خود شوید سپس از منو گزینهی سامانهی پشتیبانی(ارسال تیکت) را انتخاب نمایید.
در این صفحه بصورت خودکار نام و اطلاعات تماس شما نمایش داده میشود و سایر فیلدها را بهاینترتیب تکمیل نمایید که ابتدا از منو بالای صفحه تیم مورد نظرتان را که قصددارید برای آنها تیکت ارسال نمایید انتخاب نمایید. به عنوان مثال تیکت شما مرتبط با محصولات نرمافزار جامع میباشد و یا در مورد فروش یا امور مالی سوال دارید، تیم مرتبط را انتخاب نمایید و سپس بهترتیب سایر فیلدها را تکمیل نمایید. موضوع تیکت خود را وارد نمایید و سپس در مورد مشکل خود توضیح دهید و اگر فایل پیوستی نیز دارید ضمیمه نمایید و در نهایت گزینهی ارسال را کلیک نمایید تا تیکت شما به دست مابرسد.
بعد از انتخاب گزینه ارسال از طرف سیستم یک شماره ارجاع به شما اعلام میشود که از طریق آن میتوانید تیکت خود را پیگیری نمایید.
نحوه پیگیری تیکهای ارسال شده
وارد حساب کاربری خود شوید و از صفحهی باز شده بر روی گزینه تیکتها کلیک نمایید. در صفحهی باز شده با استفاده از شماره ارجاع میتوانید تیکتهای خود را پیگیری نمایید. تیکت موردنظرتان را انتخاب نموده و وارد صفحهی آن تیکت شوید. سوال مطرح شده توسط شما و پاسخ کارشناسان ما بطور کاملا روشن و مستند برحسب زمان ثبت درخواست و پاسخگویی کارشناسان ما در این صفحه قابل مشاهده است.
در این صفحه میتوانید وضعیت تیکت خود را مشاهده نموده و در صورت نیاز مجددا برای کارشناسان ما پیام ارسال نمایید.
امتیازدهی به عملکرد کارشناسان
بعد از حل مشکل تیکت، ایمیلی جهت ارزیابی عملکرد کارشناسان ما در پاسخگویی به تیکت موردنظر برای مشتری ارسال میشود. از شما مشتریان محترم تقاضا داریم با پاسخگویی به این ایمیل و ثبت امتیاز و هر نوع توضیح در رابطه با عملکرد کارشناسان پشتیبانی، شرکت تکروسیستم را در راستای ارائه خدمات بهتر همراهی نمایید.