چگونه می‌توان مدیریت مرخصی‌های کارمندان را سیستمی نمود؟

منابع انسانی هر سازمان بخش عمده از ظرفیت سازمان به لحاظ فیزیکی و مالی را شامل می‌شوند. شناسایی نیازهای این بخش و داشتن یک فرایند مناسب برای مدیریت نیازهای آن‌ها سازمان را به سمت بهره‌وری هدایت می‌نماید؛ چراکه کارمندان راضی برای سازمان بهتر کار کرده و سازمان را در جهت رسیدن به اهداف خود همراهی خواهند نمود. 

کارمندان در طول دوره‌ی کاری طبق قوانین کار باید از امتیازهای مختلف استفاده نمایند. از جمله امتیازهای رایج تخصیص‌یافته به هر کارمند سقف مشخصی از مرخصی‌ها می‌باشد. هر سازمان انواع مختلفی از مرخصی‌ها را برای کارمندان خود تعریف و قابل استفاده می‌نماید. ایجاد مرخصی‌های تشویقی مختلف براساس سطوح کارمندان و ارائه‌ی یک فرایند شفاف جهت ثبت و تایید مرخصی‌ها سبب افزایش رضایتمندی کارمندان خواهد شد.

مرخصی‌های مختلف از جمله استحقاقی و استعلاجی در قانون کار قابل تعریف و استفاده می‌باشند. در سال‌های گذشته هر کارمند می‌بایست هر نوع درخواست مرخصی را باید بصورت کتبی بین واحدهای مختلف جابجا می‌کرد تا موافقت سرپرستان سازمان خود را اخذ نماید. این فرایند علاوه بر زمان‌بر بودن، معایب دیگری نیز داشت از جمله صرف برگه‌های کاغذی و فرم‌های تایید مختلف که باید ایجاد و بین واحدهای مختلف سازمان منتقل می‌شدند. در سال‌های اخیر نرم‌افزارهای سازمانی در حوزه‌ی منابع انسانی نیز وارد شده و فرایندهای سنتی را سیستمی نموده‌اند.


نرم‌افزارهای ثبت مرخصی امکان مدیریت مرخصی‌های کارمندان را به‌صورت غیرکاغذی و کاملا سیستمی ممکن نموده‌اند. استفاده از این قابلیت‌ها در مجموعه‌ی سازمانی شما مزایای مختلفی از جمله موارد زیر را فراهم می‌کنند.

  •  امکان تخصیص مرخصی به کارمندان به‌صورت یکجا و در زمان کوتاه
  • امکان ثبت مرخصی برای کارمند در یک زمان کوتاه
  • اطلاع کارمندان از وضعیت مانده مرخصی‌های خود در یک نمای نرم‌افزار
  • بررسی درخواست‌ها در زمان کوتاه و اعلام موافقت یا رد با درخواست

شرکت تکروسیستم در حوزه منابع انسانی امکانات مختلف جهت مدیریت بهینه‌ی نیازهای کارکنان آماده‌سازی نموده‌است. از جمله در حوزه‌ی مرخصی کارکنان نرم‌افزار تحت وب مرخصی را  به بهره‌برداری رسانده‌است. در این نرم‌افزار امکان تعریف انواع مرخصی‌ها و تعریف فرایندهای ثبت و تایید بصورت کاملا سیستماتیک وجود دارد. از جمله امکانات منحصربه‌فرد نرم‌افزار مرخصی تکروسیستم امکان تخصیص جمعی مرخصی‌ها به کارمندان می‌باشد. همچنین در این نرم‌افزار شما امکان اطلاع از وضعیت همکاران خود را به لحاظ فعال یا در مرخصی بودن را دارید و برای هماهنگی با یکدیگر بهتر می‌توانید برنامه‌ریزی نمایید. بطورکلی مزایای زیر را می‌توانیم برای نرم‌افزار مرخصی تحت وب تکروسیستم بیان کنیم

  • نمایش وضعیت مرخصی یا فعال بودن هر کارمند
  • فرایند آسان برای تخصیص و ثبت و تایید مرخصی‌ها
  • اطلاع از مانده مرخصی‌ها به تفکیک نوع مرخصی
  • امکان ارائه گزارش‌های مختلف مدیریت منابع انسانی

در نرم‌افزار مرخصی تکروسیستم ابتدا مسئول مرخصی‌ها انواع مرخصی‌ها را به  کارمندان اختصاص داده و تایید می‌نماید و این مرحله در یک صفحه‌ی وب و بدون نیاز به هر گونه فرایند کاغذی قابل اجرا است

هر کارمند به سرعت می‌تواند از وضعیت مرخصی‌های تخصیص یافته به خود مطلع شود و مرخصی خود را ثبت نماید و برای تایید مسئل مرخصی‌ها ارسال نماید.

در نهایت از ماژول مرخصی امکان مشاهده‌ی وضعیت مرخصی‌ها برای هر کارمند در سه نمای مختلف لیستی، کانبان و تقویم وجود دارد.

شما به آسانی می‌توانید از وضعیت فعال بودن همکاران خود در سازمان مطلع شوید و برای ارتباط با آن‌ها برنامه‌ریزی نمایید.


جهت آشنایی بیشتر با قابلیت‌های ماژول مرخصی تکروسیستم اطلاعات محصول را از اینجا مطالعه فرمایید.

آشنایی با ارسال تیکت در سامانه پشتیبانی آنلاین