مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت تولیدی از طریق سیستم نرم‌افزاری تحت وب تکروسیستم

  در یک نگاه

نام شرکت: کفش ایمنی TDS

نوع کسب‌وکار: تولیدی

صنعت: کفش ایمنی

راهکار‌های پیشنهادی: مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مدیریت ارتباطات داخل سازمانی


تولیدی کفش ایمنی TDS در سال 1388 در شهر تبریز شروع به فعالیت نمود و این واحد تولیدی با استفاده از تجهیزات به‌روز و نیروی کار جوان آغاز به کار نمود و با توجه به نوع محصولات تولیدی این مجموعه که در صنایع مختلف کاربرد دارد می‌توان بازار هدف بزرگی برای محصولات این مجموعه لحاظ نمود. با توجه به‌ اینکه شناسایی مشتریان بالقوه، برقراری ارتباط با آن‌ها و رساندن آن‌ها به مرحله‌ی فروش نیازمند فعالیت‌های حرفه‌ای بوده که جزو وظایف واحد فروش هر مجموعه می‌باشد. در تولیدی کفش ایمنی TDS نیز واحد بازاریابی و فروش این نیاز را داشتند تا از طریق نرم‌افزارهای سازمانی فرایندهای مربوطه را مدیریت نمایند.

چالش‌ها

اصلی‌ترین عامل و مشکل واحد فروش TDS عدم وجود یکپارچگی برای ارتباطات با مشتریان و مخاطبان سازمان بود. واحد فروش نیاز به نرم‌افزاری جامع داشتند تا تمام مستندات خود را در این برنامه ثبت نمایند و بصورت یکپارچه ارتباطات را ثبت، دسته‌بندی و مدیریت نمایند. با توجه به داشتن فعالیت چند ساله در حوزه‌ی فروش و وجود مشتریان بالقوه فعال برای مجموعه روش‌های کاغذی و غیرسیستمی پاسخگوی نیازهای بخش بازاریابی و فروش نبود و این عدم یکپارچگی تاثیر منفی و قابل توجهی بر کاهش میزان فروش مجموعه گذاشته‌بود.  

راهکار پیشنهادی

شرکت تکروسیستم با بررسی وضعیت جاری مجموعه‌ی کفش ایمنی TDS و امکانات موجود نرم‌افزاری برای پاسخ به نیاز مشتری، از طریق نرم‌افزار تحت وب تکروسیستم به نام  سیستم جامع ERP توانست به این نیاز مشتری پاسخ دهد. با توجه به اینکه نرم‌افزار ERP ساختاری ماژولار دارد ما از طریق ماژول مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیازهای واحد بازاریابی و فروش کفش ایمنی TDS را به این صورت پاسخ دادیم که کاربران نرم‌افزار از طریق ماژول مربوطه امکان ثبت و پیگیری مستندات را در ارتباط با مشتریان بالقوه یا فروش‌های در جریان را داشته باشند. از طریق این راهکار کارکنان واحد بازاریابی و فروش توانستند بصورت یکپارچه اطلاعات را ذخیره نمایند و با مشتریان خود در ارتباط باشند. تمام فعالیت‌ها با ثبت زمان فعالیت در داخل برنامه مستند و قابل دسترس بوده و کاربران از طریق این نرم‌افزار توانستند برای پیگیری فرصت‌های فروش فعالیت پیگیری تنظیم نمایند و از این طریق به فعالیت های خود نظم دهند. استفاده از این راهکار مزایایی بصورت زیر ایجاد نمود.

  • ایجاد یکپارچگی اطلاعاتی در واحد بازاریابی و فروش
  • افزایش سرعت اجرای پیگیری‌ها از طریق پیگیری‌های سیستماتیک
  • بالارفتن میزان فروش از طریق یک سیستم یکپارچه بازاریابی و فروش
  • امکان تنظیم زمانبندی برای پیگیری فعالیت‌ها
  • گزارش‌گیری از وضعیت فعالیت‌های برنامه ریزی‌شده

نتیجه گیری

واحد فروش ازجمله واحدهای تاثیرگذار در سوددهی هر سازمان می‌باشد. کارکنان واحد فروش نیازمند ابزاری تخصصی برای مدیریت فعالیت‌های محوله می‌باشند تا بتوانند به هدف فروش تعیین‌شده دست یابند. در این پروژه از طریق جلسات تحلیلی مشترک نیاز مشتری را شناسایی نمودیم و یک راهکار موثر از طریق مجموعه نرم‌افزاری تحت وب ERP به مشتری ارائه نمودیم. از طریق راهکار ارائه‌شده امور مربوط به واحد فروش بصورت کاملا اصولی ساماندهی شد و فعالیت‌های بازاریابی با رضایت و سوددهی بالاتر منجر به نتیجه گردید. همکاری مشترک در طول اجرای پروژه حاکی از رضایت دوطرفه در این مسیر بود و بعد از اجرای استقرار و تحویل پروژه نیز تیم پشتیبانی ما بطور مستمر با مشتری در ارتباط بوده و آن‌ها را در استفاده از برنامه همراهی می‌نماید. 

تجربه مدیریت منابع انسانی تولیدکننده‌ی لوازم خانگی از طریق سیستم یکپارچه نرم‌افزاری ERP تکروسیستم