تجربه مدیریت منابع انسانی تولیدکننده‌ی لوازم خانگی از طریق سیستم یکپارچه نرم‌افزاری ERP تکروسیستم

  در یک نگاه

نام شرکت: دونارخزر

نوع کسب‌وکار: تولیدی

صنعت: لوازم خانگی

راهکار‌های پیشنهادی: ماژول‌های پایه، مدیریت منابع انسانی، کارمندان

شرکت دونارخزر به عنوان تولیدکننده‌ی لوازم خانگی از سال 1375 در استان آذربایجان شرقی شروع به فعالیت نمود و در طول سال‌ها میزان تولید خود را توسعه داد و محصولات متنوع تولید نمود و در حوزه‌ی کاری خود به رشد قابل توجهی رسید. مدیریت این مجموعه‌ با این حجم تولید نیاز به ابزارهای سیستمی و نرم‌افزارهای سازمانی داشت. شرکت نرم‌افزاری تکروسیستم از طریق نرم‌افزارهای یکپارچه‌ی سازمانی میزبان داده‌های این مجموعه بزرگ در منطقه‌ی آذربایجان شرقی بوده‌است.

چالش‌ها

مجموعه‌ی تولیدی دونارخزر با افزایش حجم تولید و بزرگ شدن سازمان، نیاز به نیروی انسانی بیشتر در حوزه‌های تولید، فروش و امور اداری داشت. مدیریت نیروی انسانی در کنار مدیریت تولید نیاز به برنامه‌ی منسجمی در سازمان‌ها دارد. اطلاعات نیروی انسانی و مدیریت ورود و خروج ، مرخصی‌ها و حقوق دستمزد پرسنل در این مجموعه با توجه به گستردگی تعداد نیروی انسانی با چالش و گستردگی همراه بوده و مدیریت مجموعه‌ی دونار خزر برای حل این چالش به دنبال راهکاری بود به این‌صورت که کارکنان آنها از طریق یک سامانه‌ی یکپارچه بتوانند اطلاعات خود را ثبت نمایند و یا گزارشی از سیستم دریافت نمایند. درخواست اصلی دونار خزر به این‌صورت بود که پرسنل امکان ورود به سامانه و اطلاع از فیش حقوقی خود را داشته باشد. این چالش را با شرکت تکروسیستم مطرح نمودند و راهکاری به‌صورت زیر مطرح نمودند.

راهکار پیشنهادی

شرکت تکروسیستم به این مجموعه پیشنهاد داد که از طریق نرم‌افزار تحت وب ERP، کارکنان مجموعه از طریق پورتال وارد سامانه شده و درخواست‌های خود در زمینه‌های مختلف را مدیریت نمایند. کاربرد این راهکار منجر به نتایج زیر گردید:

  • دسترسی سریع و بدون محدودیت مکان و زمان به اطلاعات از طریق اینترنت
  • مدیریت اطلاعات پرسنل از طریق یک سامانه‌ی یکپارچه
  • ایجاد امنیت و شخصی‌سازی اطلاعات برای هر کارمند
  • کاهش خطاها در مشاهده‌ی فیش‌های حقوقی
  • حذف فرایندهای کاغذی در مدیریت درخواست پرسنل

نتیجه گیری

در ابتدای پروژه ما از طریق برگزاری جلسات با شرکت دونارخزر نیاز مشتری را شناسایی نمودیم و با استفاده از زیرساخت‌ نر‌م‌افزاری به‌روز یک راهکار از طریق مجموعه نرم‌افزاری تحت وب برای مدیریت پرسنل و مدیریت فیش‌های حقوقی ارائه نمودیم. با استفاده از این نرم‎‌‌افزار کارمندان بدون نیاز به ورود به برنامه تحت ویندوز تکروسیستم و تنها از طریق یک آدرس دامنه‌ی اینترنتی وارد حساب کاربری خود شده و اطلاعات حقوق دستمزد خود را مشاهده نمایند. ما از طریق ارائه‌ی یک راهکار اجرایی برای این مجموعه‌ی در حال توسعه و فعال صنعتی توانستیم مدیریت منابع انسانی را از حالت جزیره‌ای و وابسته به سازمان خارج کنیم و امکان دسترسی پرسنل به اطلاعات سازمانی خود را از طریق وب مقدور نماییم که این تغییر سبب افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات و همچنین بالارفتن رضایت کارکنان از شفافیت و دسترسی به مستندات خود گردید. 

استقرار سیستم جامع ERP در مجموعه تولیدی لوازم آرایشی