یک تجربه‌ موفق در پیاده‌سازی سیستم یکپارچه‌ی سازمانی در حوزه تجهیزات صنعتی

  کلیات پروژه

نام شرکت: آبیاران پویان آذر

نوع کسب‌وکار: تولیدی

صنعت: تجهیزات صنعتی

راهکار‌های پیشنهادی: مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، فروش، وب‌سایت و ارتباطات داخلی، پروژه، خرید، انبار و حسابداری


شرکت آبیاران پویان آذر به عنوان یک واحد تولیدی صنعتی در منطقه‌‌ی آذربایجان شرقی و شهر تبریز از سال 1360 آغاز به فعالیت نمود. حوزه‌ی کاری این واحد صنعتی تولید تجهیزات صنعتی ازجمله ژنراتورهای برقی و الکتروموتورها می‌باشد. این مجموعه در طول سال‌های مختلف کسب‌وکار خود و به تبع حجم تولید را هم افزایش داده‌است. توسعه‌ی کسب‌وکار و افزایش میزان تولید امکان مدیریت سنتی فعالیت‌های سازمان را غیرممکن نموده و نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای سازمانی را لازم‌الاجرا نمود.

مدیران آبیاران پویان آذر در راستای حفظ بهره‌وری و فرایند رو‌ به رشد سازمان خود راهکارهایی برای مدیریت فرایندهای خود را جستجو نمودند و بعد از بررسی راهکارهای نرم‌افزاری مختلف، نرم‌افزار ERP تکروسیستم را به عنوان راهکار اجرایی سازمان خود انتخاب نمودند. 

خدمات ارائه شده از طرف تکروسیستم به مجموعه‌ی آبیاران پویاآذر

با انتخاب تکروسیستم به عنوان شرکت ارائه کننده خدمات نرم‌افزاری از طرف آبیاران پویان آذر فعالیت اصلی ما شروع شد و شروع به همکاری با این مجموعه نمودیم. تیم تخصصی از شرکت تکروسیستم جلسات تحلیل نیاز را با مشتری برگزار نمود و وضعیت موجود سازمان مشتری، تعداد نیروی فعال، خلاهای سازمان و نیازهای مشتری مشخص گردید و بعد از بررسی در تیم‌های تخصصی داخلی راهکار مناسب برای مشتری را انتخاب نمودیم.
مشتری را از راهکار انتخابی بهینه مطلع کرده و جهت استقرار راهکار منتخب فرایندها را با مشتری فازبندی نمودیم و وارد مراحل اجرایی و تحویل پروژه شدیم و در نهایت طبق زمانبندی پروژه را پیش برده و در بهار 1402 نرم‌افزار ERP را بطور کامل در مجموعه‌ی آبیاران استقرار داده و تحویل مشتری نمودیم. 

راهکارهایی که به آبیاران پویان آذر ارائه نمودیم در بخش‌های مختلف فرایندهایشان را سیستمی و یکپارچه نموده و سبب ایجاد منافع غیرمادی ازجمله صرفه‌جویی زمانی و افزایش دقت در فعالیت‌ها و منافع مالی چشمگیری ازجمله کاهش هزینه‌های سازمان گردید. با توجه به ماژولار بودن نرم‌افزار ERP تکروسیستم ما توانستیم از طریق استقرار ماژول‌های زیر در سازمان مشتری بهبود ایجاد نماییم.  

بحث‌وگفتگو

مدیریت ارتباطات داخلی 

مخاطبان

مدیریت اطلاعات مشتریان

خرید

مدیریت سفارش خرید 

انبار

مدیریت یکپارچه موجودی‌ها 

حسابداری

مدیریت یکپارچه امور مالی 

وب‌سایت

ایجاد ارتباط برون‌سازمانی

از طریق ماژول بحث‌وگفتگو کارکنان داخلی شرکت آبیاران بدون نیاز به اپلیکیشن‌های عمومی و از طریق یک سامانه‌ی داخلی یکپارچه امکان برقراری ارتباط با همکاران را بدست آوردند. ماژول مخاطبان اطلاعات مشتریان و تامین‌کنندگان را بصورت یکپارچه مستند و مجتمع نمود تا یک مخزن اطلاعاتی کامل از مخاطبان در سازمان فراهم باشد. فرایندهای اجرایی مرتبط با تولید از خرید مواد اولیه تا انبار کردن محصولات نهایی و بطور کلی مدیریت زنجیره‌ی تامین  توسط ماژول‌ها مرتبط به چرخه‌ی یکپارچه‌ی ERP وارد گشت و از سوی دیگر فرایندهای مرتبط با امور مالی از جمله دریافت و پرداخت پرسنل و هزینه‌های تولید از طریق ماژول حسابداری زنجیره‌ی یکپارچگی سازمان را تکمیل نمود.

آبیاران پویان آذر به اهمیت تجارت الکترونیک و بهره‌بردن از امکانات فضای جهانی وب در توسعه‌ی کسب‌وکار خود نیز توجه کرده و از قابلیت‌های نرم‌افزار ERP در این فضا نیز استفاده نمود. ماژول وب‌سایت در نرم‌افزار ERP به عنوان فروشگاه مجازی امکان معرفی محصولات را بدون محدودیت زمان و مکان فراهم نموده و آبیاران پویان آذر نیز از طریق یک وب‌سایت حرفه‌ای فروش خود را در فضای مجازی نیز توسعه دادند و از طریق فروشگاه در وب‌سایت محصولات را به مراجعه‌کنندگان وب‌سایت خود معرفی می‌نمایند. 
  

تکروسیستم بعد از تحویل پروژه به مشتری همچنان با سازمان مشتری در ارتباط بوده و در حوزه‌ی پشتیبانی ارائه‌ی خدمت می‌نماید. مجموعه‌ی آبیاران بعد از پایان یافتن فازهای استقرار پروژه از طریق سامانه‌ی پشتیبانی آنلاین تکروسیستم (تیکتینگ) با ما در ارتباط بوده و تاکنون بیش 15 تیکت حل شده را در سامانه تیکت تکروسیستم ثبت شده دارد.  


مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت تولیدی از طریق سیستم نرم‌افزاری تحت وب تکروسیستم