آموزش ماژول مخاطبان
10 امتیازماژول مخاطبان نسخه:01
مشتریان، تامینکنندگان، کارمندان و کاربران سیستم و حتی وارد شونده بهعنوان پورتال در سیستم به عنوان یک مخاطب در نرمافزار سیستم ERP تکروسیستم شناخته میشوند. مخاطبان یک ماژول مستقل میباشد و با سایر ماژولها از جمله CRM، فروش، حسابداری و... یکپارچه میباشد و سبب مدیریت بهینه اطلاعات خواهد شد. مخاطبان به عنوان ماژول پایه برای تمام بستهها نصب میشود و بعد از تعریف مخاطبها در سایر برنامهها قابل مشاهده میباشد.
انواع مخاطبان
دو نوع مخاطب در برنامه قابل تعریف میباشد.
مخاطب فردی: هر فرد حقیقی به عنوان مخاطب فردی در سیستم شناخته میشود
مخاطب شرکتی: شرکتها و تمام مخاطبان حقوقی به عنوان مخاطب شرکتی شناخته میشود.
پیکربندی
برچسبهای مخاطبان
کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبان را به عنوان برچسب تعریف نموده و برای هر مخاطب از آنها استفاده نمایید. همزمان با ایجاد مخاطب نیز امکان تعریف برچسب جدید وجود دارد. تمام برچسبها از این قسمت قابل مشاهده و ویرایش میباشند.
عناوین مخاطب
برای مخاطبان میتوانید عنوانهای مناسب تعریف کنید و در زمان ایجاد مخاطب به عنوان پیشوند آن مخاطب از فیلد عنوان استفاده نمایید.
صنایع
در دسته بندیهای مختلف صنایع و زیر شاخههای آنها را تعریف کنید و در ایجاد مخاطبان از این فیلدها استفاده نمایید.
به عنوان مثال در صنعت کشاورزی محصولات غذایی، دارویی و زیبایی را میتوان دستهبندی نمود
تنظیمات بومیسازی و حسابهای بانکی در زمان استقرار از طرف شرکت تکروسیستم برای مشتری پیکربندی میشود.
ایجاد مخاطب جدید
در صفحهی مخاطب روی گزینهی ایجاد کلیک کنید و در صفحهی باز شده طبق مراحل زیر مخاطب را تعریف نمایید
ابتدا نوع مخاطب را که فردی یا شرکت است انتخاب نمایید. برای مخاطب شرکت صفحهی زیر را تکمیل نمایید.
نام شرکت و فیلدهای اطلاعات شناسایی شرکت را بهترتیب تکمیل نمایید.
تب مخاطبان و آدرسها
مخاطبان فردی شرکت را از این قسمت ایجاد کنید. به عنوان مثال برای مدیر عامل، کارشناس استقرار، کارشناس فروش و ... یک مخاطب ایجاد کنید.
نام مخاطب: نام و نام خانوادگی مخاطب را در این فیلد ثبت کنید
عنوان: پیشوند مناسب را ایجاد یا از لیست انتخاب کنید.
موقعیت شغلی: پست سازمانی مخاطب را در این قسمت وارد کنید.
یادداشت: هر نوع عبارت تکمیلی و توضیح در مورد مخاطب را را در این قسمت وارد کنید.
اطلاعات تماس (ایمیل، تلفن و موبایل) را هم وارد کنید
مخاطب نشانی
اگر برای مخاطب شرکتی اطلاعات آدرس بجز آدرس ثبت شدهی اولیه دارید. از جمله آدرس انبار یا کارخانه و... در این قسمت وارد کنید. در نهایت با زدن گزینه ذخیره اطلاعات ثبت شده را ذخیره نمایید.
تب خرید و فروش
بهترتیب در بخشهای زیر اطلاعات را تکمیل نمایید.
تب فروش
فروشنده: از بین کاربران سیستم فردی که در ارتباط فروش با این مخاطب میباشد را در این قسمت انتخاب نمایید.
تیم فروش: از ماژول فروش یا CRM اگر تیم فروش تعریف کرده باشید از این قسمت تیم مرتبط با این مخاطب را انتخاب نمایید. به عنوان مثال تیمهای جذب، فروش و... میتواند تعریف شود.
شرایط پرداخت: بازهی زمانی پرداخت مخاطب که مشتری ما میباشد و برای این مخاطب درنظر گرفته شدهاست را در این قسمت انتخاب کنید. حالتهای پرداخت در تصویر نمایش داده شدهاست.
لیست قیمت: از قسمت تنظیمات عمومی لیستهای قیمت مختلف برای فروش یک محصول تعریف کرده و لیست قیمت مناسب را برای مخاطب انتخاب نمایید. به عنوان مثال قیمت فروش برای گروهی از مخاطبان دارای تخفیف میباشد که بعد از تعریف لیست قیمت میتوان آن لیست قیمت را به مخاطب تخصیص داد. مفهوم لیست قیمتها بطور کامل در آموزش ماژول فروش توضیح داده خواهدشد.
هزینه تحویل: هزینه و روش تحویل را از قسمت فروش تعریف نمایید و روش مناسب برای مخاطب را انتخاب کنید.
تب خرید
شرایط پرداخت: شرایط پرداخت در زمان خرید از این مخاطب را مشابه حالت فروش وارد نمایید
یادآور دریافت: با تیک زدن این قسمت و وارد کردن عدد مورد نظر در فاصله تعدادی آن روز قبل از دریافت برای خرید از این مخاطب پیغام میدهد.
واحد پول تامین کننده: اگر با مخاطب خود بهصورت بین المللی معامله میکنید میتوانید واحد پول آن مخاطب را در این قسمت انتخاب کنید.
بخش اطلاعات سال مالی
موقعیت مالی: در این فیلد مالیاتهای مخاطب را ثبت میکنید. فرایند کامل تعریف موقعیتهای مالی در ماژول حسابداری آموزش داده شده است.
بخش متفرقه
شماره ارجاع: جهت سهولت جستجوی این مخاطب یک شماره ارجاع تعریف نمایید و در زمان فیلتر کردن از این فیلد استفاده نمایید
وب سایت: اگر مخاطب در فضای مجازی وب سایت فعال دارد اطلاعات آن را در این قسمت وارد کنید
بخش انبار
اگر مخاطب جزو تامینکنندگان یا مشتریان شما است و با انبارهای شما در ارتباط است دو فیلد زیر را نیز برای این مخاطب تکمیل نمایید
مکان مشتری: هنگام ارسال کالا به این مخاطب، این مکان به عنوان انبار مقصد انتخاب میشود.
مکان فروشنده: هنگام دریافت کالا از این مخاطب، این مکان به عنوان انبار مبدا انتخاب میشود.
ایجاد مخاطب فردی
نوع مخاطب را در حالت فردی تنظیم کنید و در صفحهای مشابه تصویر زیر فیلدهای مربوطه را تکمیل کنید.
در باکس اول نام مخاطب را وارد نمایید و در فیلد نام شرکت، از لیست کشویی شرکت مرتبط با مخاطب را انتخاب نمایید و یا شرکت جدید تعریف نمایید.
سایر فیلدها مشابه با ایجاد مخاطب شرکتی تکمیل شود.
ریبون بالای مخاطب
جلسات: تعداد جلسات تنظیم شده برای این مخاطب را میتوان از این قسمت مشاهده نمود و با کلیک روی جلسات به ماژول تقویم منتقل شده و میتوان برای این مخاطب جلسه تنظیم نمود. روش تنظیم جلسه در ماژول تقویم بطور کامل آموزش داده شده است.
پتانسیلهای فروش: تعداد پتانسیلهای فروش مربوط به این مخاطب را نشان میدهد و با کلیک روی تب پتانسیلهای فروش به ماژول CRM منتقل شده و میتوان پتانسیل فروش جدید برای این مخاطب ایجاد نمود
فروش: مبلغ پیش فاکتوهای ایجاد شده برای این مخاطب را نشان میدهد. با کلیک روی این تب به ماژول فروش منتقل شده و وضعیت پیشفاکتورها را با جزئیات میتوان مشاهده نمود.
فاکتور شده: مبلغ فاکتور شده و تسویه نشده را برای این مخاطب نشان میدهد و با کلیک روی این گزینه میتوان جزئیات فاکتورها و وضعیت پرداخت را مشاهده نمود.
صورت حسابها: تعداد صورتحسابهای این مخاطب را نشان میدهد و در صفحهی مربوطه جزئیات صورت حسابها را میتوان مشاهده نمود.
تیکتها: تعداد تیکتهای ایجاد شده و پاسخ دادهشده برای این مخاطب را نشان میدهد. با کلیک روی این بخش به ماژول پشتیبانی منتقل میشوید و میتوانید اطلاعات کامل و جزئیات تیکتها را مشاهده نمایید.
تذکر: بخشهای مختلف ریبون بالای صفحهی مخاطبان با نصب ماژولهای مختلف تغییر میکند و امکان دسترسی به ماژولهای نصب شده از این مسیر امکانپذیر است.
عملیات
بعد از ذخیرهی مخاطب از طریق دکمهی عملیات در بالای صفحه میتوان موارد زیر را اجرا نمود.